Blogs

Blog

In onze blogs lees je meer over EMS training, krijg je een kijkje achter de schermen van Fit & Fast en geven wij jou waardevolle aanvullende informatie over EMS training.

Wat is EMS?

/

EMS training (Elektro Musculaire Stimulatie) staat voor trainen met weerstand door middel van impulsen, die via een bodysuit op de huid worden overgedragen. Ons eigen zenuwstelsel geleid​t ​deze zogenaamde ‘prikkel’ verder naar de grote spiergroepen, waardoor deze tot wel 30% meer geactiveerd zullen worden dan bij ​een ​reguliere krachttraining! De dieper gelegen spieren, ​die normaal niet snel door het eigen lichaam worden aangestuurd, worden met EMS training dus wel makkelijk bereikt.​ Met behulp van ​een ​ EMS training kan het lichaam tot wel 150x meer spiersamentrekkingen produceren in vergelijking tot ​een reguliere krachttraining. Hierdoor staat een EMS sessie van 20 minuten qua intensiteit gelijk aan een full body workout van drie uur in de sportschool.

Lees het volledige artikel

Wat is High Intensity Interval Training?

/

​Het moment dat er endorfine vrij komt, het geluk stofje dat aangemaakt wordt in je hersenen door middel van sport of andere lichamelijke activiteit. Het moment dat je adrenaline niveau hoog is. Het moment dat je het zwaar krijgt, en toch gaat doorzetten. Het moment dat het einde van je training in zicht is. Het moment dat je met een voldaan gevoel kunt terugkijken op een intensieve training. Dat moment is toch goud waard?!

Lees het volledige artikel

Bodytec resultaten meten met fitheidstesten

/

Wat gaat er aan jouw lichaam veranderen wanneer je wekelijks een Bodytec training volgt? Zal het getal op de weegschaal daadwerkelijk lager worden? Zal je echt strakker in je vel gaan zitten? Wat doe je als je na een paar Bodytec trainingen weer op die weegschaal gaat staan en je geen verschil ziet? Waar blijven die Bodytec resultaten?!

Lees het volledige artikel

Cardio training of Krachttraining

/

Train ik functioneel? Hoe moet ik eigenlijk trainen? Wat voor sporter ben ik? Wat is mijn trainingsdoel? Zorgt mijn training voor resultaat of ben ik gewoon maar een beetje bezig om moe te worden? Allemaal vragen die een sporter met een doelstelling voor ogen zichzelf zou moeten afvragen. Je sport niet omdat je tijd over hebt, we hebben het immers allemaal druk genoeg. Sporten is daarbij niet ieders favoriete hobby. Je sport met het oog op resultaat! In de eerste plaats is het belangrijk om je doelstelling te bepalen. Vervolgens de weg er naartoe. Want ja, dat laatste is nog het aller lastigste. Er zijn zoveel verschillende manier van trainen en trainingsvormen dat je af en toe door de bomen het bos niet meer ziet. Laten we beginnen met het verschil tussen cardio training en krachttraining.

Lees het volledige artikel