EMS-training

Hoe behaal je het optimale resultaat uit een EMS training?

/

Wil jij ook optimale EMS training resultaten? Probeer dan eens goed op je voeding te letten, want na een ems training moeten de spieren goed herstellen. Vanwege de intensiteit van de training moet er tussen de ems trainingen 48 uur rust zitten.

Wat gebeurd er tussen de 48 uur rust?

Tijdens die 48 uur rust is je lichaam volop bezig met het herstellen van je spieren. Je stofwisseling is tijdens deze 48 uur ook hard aan het werk, het afterburn effect. Dit zorgt ervoor dat je ook na een training nog extra calorieën verbrand. Je stofwisseling zit in een hoge staat van paraatheid om de training te verwerken en te herstellen. Om het spierherstel en stofwisselingsproces zo effectief mogelijk te laten werken moet je genoeg eten/drinken. Neem daarom voor de EMS training:

  • Genoeg water

  • Liefst proteïnerijke maaltijd, eiwitshake of een stuk fruit

  • een goede maaltijd 3 uur voor de training

Op deze manier zorg je ervoor dat je tijdens de EMS training het beste uit je work-out haalt, maar misschien wel belangrijker is de voeding na een EMS training. Ik hoor je al denken wat moet ik dan eten/drinken en aangezien iedereen van wat anders houdt, hier zijn een aantal dingen waar je op kunt letten:

  • Genoeg water drinken

  • Voldoende eiwitten/koolhydraten, want dit zorgt voor spierherstel en je spiergroei. Denk aan (biologisch) stukje vlees/vis met groente zoals broccoli, peulvruchten of zeekraal en een handjevol volkoren pasta.

  • Eet gevarieerd, Elk product bevat een andere mix van vitamine en mineralen, alleen door gevarieerd te eten krijg je van alles genoeg binnen!

  • Eet elke week groente en fruit in alle kleuren van de regenboog. Zo weet je zeker dat je lekker varieert!

Healthy lifestyle

Om optimaal resultaat te behalen is het verstandig om een healthy lifestyle aan te nemen. Hierin is niet alleen trainen belangrijk, maar ook je voeding, slaap, herstel, ontspanning en stress. Probeer qua voeding zo min mogelijk bewerkt voedsel te eten, kook zelf en zorg voor variatie in je maaltijden waarin de groenten overheersen. Drink de aanbevolen 1,5 tot 2 liter water, afhankelijk van je lichaamsgewicht en leeftijd. Wist je dat je vetverbranding ook werkt tijdens je slaap? Probeer minimaal 7 uur te slapen zodat je lichaam volop kan herstellen, uitrusten en ontgiften om de volgende dag weer te kunnen knallen!