Kom ook EMS trainen!

/

EMS training, het is een sterk opkomende manier van trainen vanwege de efficiƫntie: je traint intensief in slechts 20 minuten. En omdat je maar 1 of 2 keer per week hoeft te trainen is dit in elke agenda in te passen. Dus lang leve de huidige technologie!

Wat is EMS training?

Tijdens de eerste trainingssessie zal een ervaren trainer eerst jouw huidige fysiek en conditie bepalen. Samen met de trainer bepaal je vervolgens wat jouw doelen zijn en dan kun je beginnen je met de eerste trainingssessie. In tegenstelling tot een normale sportschool, word je bij EMS altijd begeleid door een personal trainer en/of fysiotherapeut die je houding controleert en corrigeert. Zo krijg je steeds weer feedback en boek je sneller vooruitgang in je trainingen en je fysiek.

Hoe ziet een EMS training eruit?

Voor een EMS training trek je een setje onderkleding aan waarover een vest met elektroden komt. De elektroden worden nat gemaakt zodat de elektroden goed contact maken met de huid. Als alles is aangesloten doe je grondoefeningen zoals een squat, lunge, row of rotatie terwijl tegelijkertijd je spieren worden gestimuleerd.

Door deze manier van trainen hoef je slechts 2 keer 20 minuten in de week te trainen om fit en gezond te worden, het afvallen te ondersteunen en spiermassa op te bouwen.

waarom EMS training in plaats van normaal sporten of trainen in de sportschool?

  • Een EMS training is in eerste instantie enorm tijdsbesparend. Je kunt binnen 30 minuten weer de deur uit lopen en een full body work out hebben gehad.

  • Je traint altijd onder begeleiding van een personal trainer en/of fysiotherapeut waardoor er goed op je houding gelet kan worden en je niet zelf hoeft te bedenken wat je vandaag voor work out moet gaan doen. De training is met maximaal 2 personen.

  • Je traint alleen met je eigen lichaamsgewicht waardoor je gewrichten worden ontzien en je met een lage belastbaarheid al kunt starten met EMS.

  • De EMS training zorgt voor een diepere spierstimulatie en kan makkelijker de moeilijk te trainen spieren zoals de bekkenbodem of lage rug trainen.

Aangezien de hersteltijd van de spieren na een EMS training langer duurt dan bij een traditionele krachttraining, raden we je aan niet meer dan tweemaal per week te trainen. En daarom past EMS dus in elk druk schema. Ideaal dus wat in ieders schema in te passen is!