Eten na het sporten, wat wel en wat niet?

/

Eten na het sporten is van groot belang. Gelukkig ervaren veel sporters na een goede training een gevoel van trek. Andere sporters ervaren juist geen trek na het sporten, maar ook deze groep doet er goed aan om na het trainen te eten. Wat kan je na het sporten het beste eten? En wat kan je misschien beter laten staan?​​

Lees het volledige artikel

Krachttraining voor vrouwen; meer dan alleen spiermassa opbouwen

/

Krachttraining voor vrouwen. Sommige mensen vinden een gespierd lichaam mooi, anderen vinden het spuuglelijk. Wat jouw mening ook is, de meeste vrouwen hebben niet de ambitie om een bodybuilder met spiermassa te worden. Maar.. veel vrouwen willen wèl graag een strak, gevormd lichaam. Dus je besluit het anders te doen; geen rondje hardlopen maar krachttraining is nu je focus.

Lees het volledige artikel

Eten voor het sporten, wat en wanneer?

/

“Wat moet ik eten voor het sporten?” Geregeld krijgen we vragen van sporters over eten, want wat moet je nu precies eten voor het sporten en wat juist niet? Moet er een bepaalde tijd tussen het eten en de training zitten? Trainen en voeding zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden, zonder goede voeding immers geen energie voor een goede workout. Omdat voeding zo belangrijk is leggen we je graag wat meer uit over de combinatie voeding en sporten, waarbij we in dit artikel de focus leggen op eten voor het sporten.

Lees het volledige artikel

EMS cardio is crosstrainer 2.0

/

Tegenwoordig hoef je gelukkig niet meer urenlang achter elkaar op een crosstrainer te staan om af te vallen, je conditie te verbeteren of prestaties te verhogen. Deze “ouderwetse” vorm van cardio is niet alleen tijdrovend, het is voor velen dodelijk saai en heeft minder effect dan je wellicht denkt of hoopt. Cardio training kan vele malen effectiever!

Lees het volledige artikel

De verschillende vormen van krachttraining

/

Krachttraining, dat doen toch die mannen met tanktopjes aan? Met van die shirtjes waarin de bovenarmen, zo groot als menig bovenbeen, zo goed in uitblinken? Ook de borstkas, groter is dan de borsten van menig vrouw, is duidelijk zichtbaar. Bovendien zien ze eruit alsof ze wekelijks naar de zonnebank gaan of erger, zon fake oranje ‘spray tan’ gebruiken. Verder eten ze alleen maar kwark en kipfilet met broccoli. Niet te missen de eiwit shakes en eiwitrepen.

Lees het volledige artikel

Spierpijn: kan ik het voorkomen?

/

De dag na een EMS training word je wakker. ‘Hmm, het valt gelukkig mee met de spierpijn’ denk je. Het verzuurde gevoel komt echter in de loop van de dag wel degelijk op. Triceps, rug en die billen! De tweede dag is de spierpijn op zijn ergst, dat had je niet verwacht! Leuk hoor, zo’n personal trainer die je tot het uiterste laat trainen!

Lees het volledige artikel